Goede cliëntbegeleiding zorgt voor betere resultaten

Rapasso maakt het volgen van trajecten en begeleiden van cliënten gemakkelijk en interactief. Rapasso is ontwikkeld met de gedachte dat je cliënten goed kunt begeleiden, en dat je als professionals juist daarin wilt worden ondersteund.

  • Maakt samenwerken met cliënten gemakkelijker
  • Minder tijd kwijt aan administratie en meer tijd over voor cliënten
  • 100% veilig en AVG proof

Begeleiden is het nieuwe volgen

Een cliëntvolgsysteem of cliëntbegeleidingssysteem?

Qua namen lijken deze twee veel op elkaar. Echter, er is een wereld van verschil als je kijkt naar de werking van een cliëntvolgsysteem ten opzichte van een cliëntbegeleidingssysteem.

Cliëntvolgsysteem of een cliëntbegeleidingssysteem

In een cliëntvolgsysteem worden personen digitaal gevolgd doordat de gebruiker van het cliëntvolgsysteem informatie over de cliënt invoert. Op deze manier wordt het dossier van de cliënt consistent up-to-date gehouden. Dit is anders dan bij een cliëntbegeleidingssysteem. Hier is niet de verslaglegging van de begeleider de bron voor het volgen van een cliënt, maar het begeleidingsproces.

Een cliëntbegeleidingssysteem integreert in de samenwerking tussen begeleider en cliënt. De cliënt heeft dan ook toegang tot een gedeelte van zijn of haar eigen dossier. Bij een cliëntvolgsysteem is deze optie afwezig.

Kiezen voor een cliëntvolgsysteem

Wanneer er slechts beperkte interactie is met cliënten dan volstaat een cliëntvolgsysteem/registratiesysteem.

Je legt informatie vast die belangrijk is om klantanalyses te maken en afspraken met klanten na te komen. Omgevingen die gebruik maken van zo'n systeem zijn organisaties met een hoge CRM behoefte (klantrelatiebeheer) en verkoopafdelingen.

Kiezen voor een cliëntbegeleidingssysteem

Professionals die cliënten actief begeleiden hebben vaak meer behoefte aan een begeleidingssysteem. Hierin staat niet het volgen centraal maar juist de begeleiding. De begeleider en de cliënt werken samen en het begeleidingssysteem ondersteunt en optimaliseert het begeleidingsproces.

Omgevingen waarin cliëntbegeleidingssystemen worden gebruikt zijn loopbaanomgevingen, HR afdelingen, mobiliteitscentra, paramedicipraktijken, persoonlijke dienstverleners en beroepscoaches.

Cliëntvolgsysteem of een cliëntbegeleidingssysteem

In een cliëntvolgsysteem worden personen digitaal gevolgd doordat de gebruiker van het cliëntvolgsysteem informatie over de cliënt invoert. Op deze manier wordt het dossier van de cliënt consistent up-to-date gehouden. Dit is anders dan bij een cliëntbegeleidingssysteem. Hier is niet de verslaglegging van de begeleider de bron voor het volgen van een cliënt, maar het begeleidingsproces.

Een cliëntbegeleidingssysteem integreert in de samenwerking tussen begeleider en cliënt. De cliënt heeft dan ook toegang tot een gedeelte van zijn of haar eigen dossier. Bij een cliëntvolgsysteem is deze optie afwezig.

Kiezen voor een cliëntvolgsysteem

Wanneer er slechts beperkte interactie is met cliënten dan volstaat een cliëntvolgsysteem/registratiesysteem.

Je legt informatie vast die belangrijk is om klantanalyses te maken en afspraken met klanten na te komen. Omgevingen die gebruik maken van zo'n systeem zijn organisaties met een hoge CRM behoefte (klantrelatiebeheer) en verkoopafdelingen.

Kiezen voor een cliëntbegeleidingssysteem

Professionals die cliënten actief begeleiden hebben vaak meer behoefte aan een begeleidingssysteem. Hierin staat niet het volgen centraal maar juist de begeleiding. De begeleider en de cliënt werken samen en het begeleidingssysteem ondersteunt en optimaliseert het begeleidingsproces.

Omgevingen waarin cliëntbegeleidingssystemen worden gebruikt zijn loopbaanomgevingen, HR afdelingen, mobiliteitscentra, paramedicipraktijken, persoonlijke dienstverleners en beroepscoaches.

Esther Leibbrand - Samen

Met Rapasso kunnen we alles op één plek opslaan, ongeacht de locatie waar je werkt. Taken kunnen per traject in een keer worden ingezet en je kan zo prima tijd en tekst registreren. Met Rapasso scheelt het veel tijd met rapportages maken, een professionele rapportage in pdf is gemaakt in één minuut. De uitstraling is prima. Ik vind dat Rapasso het heel goed doet. Ze zijn continu bezig met innoveren en luisteren goed naar hun gebruikers.

Lees meer
Henk Smeets - HP groep

Ik kan lezen en schrijven met Rapasso. De prijs is adequaat. Rapasso is gemakkelijk en zeer prettig. Er zitten geen onnodige toeters en bellen op die alleen maar verwarren. Het is modern en gebruiksvriendelijk. Ik bespaar er tijd mee. Wij doen niks meer op papier. Het is heel gemakkelijk om te uploaden. We kunnen altijd en overal bij de dossiers. We werken er iedere dag mee. En als er iets mee is, bellen we en dan is het binnen een half uur opgelost. Ik ben zeer tevreden.

Lees meer
Mark van de Weijer - Werkmotief

Eerst gebruikten we een systeem waarbij het format niet fijn was. We moesten veel dingen steeds opnieuw invoeren. En de cliënt kon er niet in. Met Rapasso staat alle informatie bij elkaar. Onze cliënten zijn actiever en zetten zelf berichten en bestanden in het systeem. Tijdens het gesprek met de cliënt pak ik rapportages etc. er vaak bij en bespreken we die. Daarnaast leren de cliënten door het downloaden en uploaden meteen al online solliciteren. Rapasso is altijd en overal bereikbaar. We hebben nog nooit meegemaakt dat het niet werkte. Het bespaart ons tijd. Ik werk dagelijks met Rapasso en vind het heel prettig werken.

Lees meer
Willen Waasdorp - Accessio

Wij zetten Rapasso in bij al onze trajecten naar werk. De toegevoegde waarde van Rapasso komt echt tot zijn recht bij spoor 2 trajecten. De effectiviteit doch eenvoud in gebruik komt naar voren in elk traject. Het is grafisch heel sterk, gebruiksvriendelijk en intuïtief. Daarnaast is Rapasso voor ons op maat gemaakt om voor inburgeringstrajecten te kunnen gebruiken. Het systeem werkt goed en voldoet aan wat we nodig hebben. Ik heb nooit echte problemen gehad en de mensen bij Rapasso zijn benaderbaar en reageren altijd.

Lees meer
Els van der Velden - Cactus

Ik werk met grote tevredenheid met het cliëntvolgsysteem van Rapasso. Ik gebruik het systeem voor het studiebegeleiding centrum. Ik kan er alle gegevens in kwijt en het is een ideaal systeem om met de ouders te communiceren. Ik deel de verslagen met de ouders. De ouders van de leerlingen kunnen reageren op het verslag. Op die manier zijn de lijnen kort. Daarnaast is het systeem makkelijk in gebruik. Ook mijn medewerkers kan ik toegang geven tot bepaalde files. Hierdoor werk ik nog efficiënter en is de verslaglegging ‘up to date’. Rapasso is een transparant systeem en gemakkelijk in gebruik. Het is een goed systeem om te gebruiken in de communicatie met je cliënt. En door de documentatie zie je vooruitgang in het traject. Zeker een aanrader.

Lees meer
Alexander van Eijck - Compact group

Rapasso is erg gebruikersvriendelijk en werkt met een overzichtelijk menu. Met Rapasso werken neemt voor mij, en dus het bedrijf, veel uit handen. Voorheen werden planning, taken en werkzaamheden handmatig bijgehouden in spreadsheets. Door het werken met Rapasso bespaart dit ongeveer 8 uur aan tijd per week. Het is erg eenvoudig om documentatie te uploaden, notities achter te laten en email te koppelen aan Rapasso. Hierdoor bouw je snel een dossier op waarin alle handelingen en acties geregistreerd staan. Indien er updates plaatsvinden, merk je daar als gebruiker niets van. Ik kan Rapasso zeker aanbevelen als cliëntvolgsysteem.

Lees meer
Esther Esselbrugge - Impuls

Ik ging bijna fouten maken. Met wie heb ik wat besproken? Waar zit ik in het traject? Dat was voor mij de aanleiding om naar Rapasso over te stappen. Met Rapasso kan ik allerlei verschillende communicatie koppelen en dat wordt voor een groot deel automatisch gearchiveerd. Rapasso geeft rust. Het is heel fijn. Per week bespaar ik zo’n 4,5 uur. Dat zit hem vooral in de voorbereiding. Het gaat veel sneller. In één opslag zie ik alles. “Vanmorgen was er een klant een half uur te vroeg. Nu was ik binnen een paar minuten klaar omdat ik alles in één opslag zie’’. Voorheen was ik een half uur kwijt om in alle emails en documenten de informatie te zoeken en te bekijken.

Lees meer
Thomas van der Brug - Van Z naar A

Wij zochten naar een systeem dat aan drie eisen moest voldoen: webbased, zowel mobiel als via PC te gebruiken en goede ondersteuning voor blik op werk trajecten. Daar hebben we Rapasso voor gevonden. Rapasso bespaart ons tijd, het is heel gebruiksvriendelijk, alles staat in één systeem. Via tekst to speech op mijn telefoon kan ik heel handig verslagen inspreken en direct opslaan in Rapasso. De veiligheid is ook goed. We hebben een enthousiaste hacker naar laten kijken en die kreeg het niet gehackt. De lijnen met Rapasso zijn bij heel kort. Je wordt altijd snel geholpen. Het is altijd beschikbaar en het risico dat er iets verdwenen is, is heel klein. Ook onze cliënten kunnen gemakkelijk met Rapasso werken. Het spreekt voor zich. Wij zouden Rapasso zeker aanbevelen en geven het een 9.

Lees meer
Arlette Schipper - Oudstanding

Wij waren op zoek naar een cliëntvolgsysteem en hebben voor Rapasso gekozen. Dat is heerlijk. Alles in één systeem, met één druk op de knop weet je alles. De informatie per cliënt is volledig. De kwaliteit gaat omhoog. Daarnaast zijn zaken gemakkelijk terug te vinden. Het werkt vele malen beter dan ons vorige systeem. Met Rapasso klopt het proces. Het is overzichtelijk, helder en heel gebruiksvriendelijk. Het systeem werkt en staat.

Lees meer
Jacqueline van Zuiden - LUMC

Rapasso geeft rust in je hoofd. Het biedt een volledig werkdossier van de klant. De manier van samenwerken met Rapasso is heel prettig. Het systeem wat we hadden was verouderd en daar moest je echt mee leren werken. We zochten een systeem dat webbased is en interactie met betrokkenen mogelijk maakt. Rapasso heeft een dashboard (voor P&O) en een cliëntenportaal. Daarnaast is het heel gebruiksvriendelijk en uploaden van documenten is eenvoudig. De efficiency en continuïteit van onze dienstverlening is door het gebruik van Rapasso omhoog gegaan.

Lees meer
Alexander Steegh - DMW Groep

De Mens Werkt Groep zocht voor haar arbeidsmarketing en outplacement projecten een instrument die rapportage gemakkelijk maakt. Hierbij zijn drie punten voor ons van belang: goede manier van verslaglegging, onderlinge uitwisselbaarheid tussen coaches en rapportage naar opdrachtgevers. Rapasso voldoet hier aan. Het is aantrekkelijk, gebruiksvriendelijk en kleurrijk; het cliëntvolgsysteem van Rapasso nodigt uit tot het rapporteren. Wij geven het Rapasso systeem een 9,5.

Lees meer
Wibo Langeveld - Stuim

Wij wilde een tailermade cliëntvolgsysteem, dossiervorming en meer structuur. Hiervoor zijn bij Rapasso uitgekomen. We hebben nu meer structuur en de opdrachten zijn beter te volgen. Het systeem is heel betrouwbaar. De helpdesk is heel goed. De snelheid en performance zijn prima. Het werkt gewoon goed. Doordat we met Rapasso zijn gaan werken is de kwaliteit van onze dienstverlening verbeterd. Het bevordert namelijk de professionaliteit als coach. De coachee ervaren dat het om hen gaat.

Lees meer
Rosalyn Reus - IDEO

We zijn op zoek gegaan naar systeem om te ontlasten bij loopbaanbegeleiding en spoor 2​-​trajecten. En wat daarnaast een toegevoegde waarde biedt voor de personen die wij begeleiden. Daarmee zijn wij uitgekomen bij Rapasso. Rapasso maakt ​trajecten en re-integratie-inspanningen overzichtelijk. Daarnaast is het gemakkelijk om de eigen registratie bij te houden. Het is gebruiksvriendelijk, snel en overzichtelijk. Als we terug zouden gaan naar de oude situatie dan zouden we meer administratieve rompslomp hebben​ en onze medewerkers en klanten minder overzicht en direct beschikbare tools kunnen bieden. Ook de uitstraling van Rapasso is goed​: professioneel dat ons eigen bedrijfslogo ​verwerkt is in de cliëntportals.

Lees meer

Is Rapasso een cliëntvolgsysteem of een cliëntbegeleidingssysteem?

Rapasso is een begeleidingssysteem pur sang. Hoewel er in Rapasso veel CRM-functies zijn verwerkt, is Rapasso in de basis een begeleidingssysteem met veel cliëntvolgfuncties voor trajectbeheer en managementinformatie. Bij Rapasso is veel aandacht besteed om de interactie met de cliënt gemakkelijker te maken. Hiermee krijgt de cliënt een transparante dienstverlening aangeboden van de begeleider en kan daar naar wens relevante informatie aanleveren. Daarbij hoeft vervolgens de begeleider minder informatie zelf in te voeren omdat de cliënt dit al zelf digitaal aanlevert.

Ook wordt in het online cliëntportal vele handige functies aangeboden. Denk hierbij aan een koppeling met vacatures en LinkedIn, een CV generator, een online intake en een online presentatieportaal voor e-portfolio’s.

Op zoek naar een passend systeem?

Plan een demo

Ben je op zoek naar een cliëntvolgsysteem of een cliëntbegeleidingssysteem? Of ben je er nog niet helemaal uit? De verschillen tussen een cliëntvolgsysteem en een cliëntbegeleidingssysteem laten wij graag in de praktijk zien en ervaren. Wij vertellen jou er graag meer over.

Online demo

Blij met Rapasso

Onze vraag was simpel: wij wilden een gestandaardiseerd systeem voor ons niet zo standaard dienstverlening. Voor ons een groot project waar veel bij kwam kijken, maar de medewerkers van Rapasso wisten en weten nog steeds slim om te gaan met wat wij van het systeem vragen.

Rapasso denkt graag met ons mee en komt met praktische oplossingen die binnen de mogelijkheden van het systeem vallen.

Nu is het aan ons om vertrouwd te worden met dit systeem, maar dat zullen wij binnen de kortste keren meester gaan worden!

Erik, Rotterdam

Rapasso is voor mij een overzichtelijk, gebruikersvriendelijk programma waarin ik de voortgang van onze cliëntdossiers makkelijk kan volgen en de afspraken en documenten kan archiveren zodat er een compleet dossier aanwezig is.

Het cliëntportal is een pluspunt van dit programma. Makkelijke en snelle communicatie tussen de coach en de cliënt. Dit bevordert de samenwerking in het traject.

Ingrid, Rotterdam

Sinds jaren gebruik ik met groot plezier Rapasso. Ondertussen bij mijn opdrachtgevers en ook voor mijn eigen bedrijf. De service is snel en ik heb meegemaakt dat Rapasso in korte jaren flink gegroeid is. Ze zijn helemaal up to date en volgen strak de richtlijnen van AVG. Zo kan ik Rapasso met een vertrouwd gevoel overbrengen naar mijn opdrachtgevers.

Monique, Werkendam

Het Systeem werkt erg prettig. Zowel voor re-integratieadviseurs als voor het management. Qua implementatie hebben wij intern de tijd die dit kost erg onderschat en hadden hier wel meer begeleiding/voorlichting in willen hebben. De communicatie vanuit de helpdesk van Rapasso wordt soms als kortaf ervaren.

Marije, Leeuwarden

Altijd meedenkend en hulpvaardige medewerkers

Ingrid, Deventer

We hebben de implementatie van Rapasso als zeer prettig ervaren.
Vanaf de offertefase zijn we steeds vakkundig te woord gestaan. Tijdens de implementatie maakte men een goede vertaling van onze wensen naar praktische toepassing in het systeem.
Voor individuele reïntegratietrajecten is het systeem 100 procent passend gemaakt voor onze processen waarbij we onze eigen procedures minimaal hebben moeten aanpassen.

Wanneer er een uitbreiding met groepsfunctionaliteit komt zal het systeem helemaal aan onze wensen voldoen.

Tom, Delft

stat

8 beoordelingen in de laatste 12 maanden 100% beveelt ons aan

Alle reviews voor Rapasso
logo

Handige oplossingen

Aanmeldformulier

Met Rapasso geef je opdrachtgevers de mogelijkheid om veilig nieuwe cliënten aan te melden. Geen onnodige e-mails meer met gevoelige informatie. Je bepaalt zelf welke informatie je uitvraagt met het aanmeldformulier en welke documenten daarbij kunnen worden geüpload.

Meer over deze oplossing

Leeromgeving

Rapasso biedt een overzichtelijke en veilige online werk- en leeromgeving voor jouw eigen opdrachten, taken en oefeningen voor cliënten.

Meer over deze oplossing

Trajectvoortgang

Verzamel stap voor stap en gestructureerd alle relevante informatie over het traject.

– Rapasso sluit naadloos aan op jouw werkprocessen

– Informatie wordt gestructureerd verzameld

– Alle informatie is meetbaar en rapporteerbaar

Meer over deze oplossing
Handige oplossingen
  • Aanmeldformulier
  • Leeromgeving
  • Trajectvoortgang

Aanmeldformulier

Met Rapasso geef je opdrachtgevers de mogelijkheid om veilig nieuwe cliënten aan te melden. Geen onnodige e-mails meer met gevoelige informatie. Je bepaalt zelf welke informatie je uitvraagt met het aanmeldformulier en welke documenten daarbij kunnen worden geüpload.

Meer over deze oplossing

Leeromgeving

Rapasso biedt een overzichtelijke en veilige online werk- en leeromgeving voor jouw eigen opdrachten, taken en oefeningen voor cliënten.

Meer over deze oplossing

Trajectvoortgang

Verzamel stap voor stap en gestructureerd alle relevante informatie over het traject.

– Rapasso sluit naadloos aan op jouw werkprocessen

– Informatie wordt gestructureerd verzameld

– Alle informatie is meetbaar en rapporteerbaar

Meer over deze oplossing