Rapasso maakt het volgen van trajecten en begeleiden van cliënten gemakkelijk en interactief. Rapasso is ontwikkeld met de gedachte dat je cliënten goed kunt begeleiden, en dat je als professionals juist daarin wilt worden ondersteund.
Qua namen lijken deze twee veel op elkaar. Echter, er is een wereld van verschil als je kijkt naar de werking van een cliëntvolgsysteem ten opzichte van een cliëntbegeleidingssysteem.
In een cliëntvolgsysteem worden personen digitaal gevolgd doordat de gebruiker van het cliëntvolgsysteem informatie over de cliënt invoert. Op deze manier wordt het dossier van de cliënt consistent up-to-date gehouden. Dit is anders dan bij een cliëntbegeleidingssysteem. Hier is niet de verslaglegging van de begeleider de bron voor het volgen van een cliënt, maar het begeleidingsproces.
Een cliëntbegeleidingssysteem integreert in de samenwerking tussen begeleider en cliënt. De cliënt heeft dan ook toegang tot een gedeelte van zijn of haar eigen dossier. Bij een cliëntvolgsysteem is deze optie afwezig.
Wanneer er slechts beperkte interactie is met cliënten dan volstaat een cliëntvolgsysteem/registratiesysteem.
Je legt informatie vast die belangrijk is om klantanalyses te maken en afspraken met klanten na te komen. Omgevingen die gebruik maken van zo'n systeem zijn organisaties met een hoge CRM behoefte (klantrelatiebeheer) en verkoopafdelingen.
Professionals die cliënten actief begeleiden hebben vaak meer behoefte aan een begeleidingssysteem. Hierin staat niet het volgen centraal maar juist de begeleiding. De begeleider en de cliënt werken samen en het begeleidingssysteem ondersteunt en optimaliseert het begeleidingsproces.
Omgevingen waarin cliëntbegeleidingssystemen worden gebruikt zijn loopbaanomgevingen, HR afdelingen, mobiliteitscentra, paramedicipraktijken, persoonlijke dienstverleners en beroepscoaches.
Rapasso is een begeleidingssysteem pur sang. Hoewel er in Rapasso veel CRM-functies zijn verwerkt, is Rapasso in de basis een begeleidingssysteem met veel cliëntvolgfuncties voor trajectbeheer en managementinformatie. Bij Rapasso is veel aandacht besteed om de interactie met de cliënt gemakkelijker te maken. Hiermee krijgt de cliënt een transparante dienstverlening aangeboden van de begeleider en kan daar naar wens relevante informatie aanleveren. Daarbij hoeft vervolgens de begeleider minder informatie zelf in te voeren omdat de cliënt dit al zelf digitaal aanlevert.
Ook wordt in het online cliëntportal vele handige functies aangeboden. Denk hierbij aan een koppeling met vacatures en LinkedIn, een CV generator, een online intake en een online presentatieportaal voor e-portfolio’s.
Ben je op zoek naar een cliëntvolgsysteem of een cliëntbegeleidingssysteem? Of ben je er nog niet helemaal uit? De verschillen tussen een cliëntvolgsysteem en een cliëntbegeleidingssysteem laten wij graag in de praktijk zien en ervaren. Wij vertellen jou er graag meer over.
Online demo8 beoordelingen in de laatste 12 maanden 100% beveelt ons aan
Alle reviews voor Rapasso
Met Rapasso geef je opdrachtgevers de mogelijkheid om veilig nieuwe cliënten aan te melden. Geen onnodige e-mails meer met gevoelige informatie. Je bepaalt zelf welke informatie je uitvraagt met het aanmeldformulier en welke documenten daarbij kunnen worden geüpload.
Rapasso biedt een overzichtelijke en veilige online werk- en leeromgeving voor jouw eigen opdrachten, taken en oefeningen voor cliënten.
Verzamel stap voor stap en gestructureerd alle relevante informatie over het traject.
– Rapasso sluit naadloos aan op jouw werkprocessen
– Informatie wordt gestructureerd verzameld
– Alle informatie is meetbaar en rapporteerbaar
Kies je voor Rapasso als cliëntvolgsysteem? Dan maken wij starten of overstappen gemakkelijk voor je.