Goede begeleiding die altijd persoonlijk en op maat is. Dat zorgt voor succesvolle re-integratie-, outplacement- en loopbaantrajecten. Interactief samenwerken met cliënten is tegenwoordig niet alleen nuttig maar steeds vaker wenselijk. Fijn communiceren en samenwerken met cliënten. Wil jij dat ook? Denk dan aan de onderstaande punten bij je zoektocht naar een cliëntvolgsysteem.
Een van de belangrijkste interactiemogelijkheden is het uitwisselen van berichten. Er zijn verschillende platformen waar je contact kan hebben met een cliënt, zoals WhatsApp, e-mail en Teams. Wanneer je berichten kan uitwisselen binnen een cliëntvolgsysteem heb je de andere platformen niet meer nodig. Dat is wel zo gemakkelijk, want de berichten zitten dan ook in het dossier.
Tijdens het begeleiden maakt een cliënt opdrachten en oefeningen. In een cliëntportal is het gemakkelijk om deze opdrachten klaar te zetten. Zo heeft de cliënt in één overzicht welke taken hij of zij moet uitvoeren en weet de professional wat de situatie hiervan is en wanneer de taken zijn voltooit.
Door alle gegevens in te voeren binnen een cliëntvolgsysteem, kan er binnen het systeem een cv worden aangemaakt. Dit is eenvoudig doordat er al een opzet voor de cliënt klaar staat. Door alle gegevens in te vullen die relevant zijn voor een cv, download een cliënt daaruit een opgemaakt cv.
Beschik je over documenten, filmpjes of andere content die van belang zijn voor cliënten of kom je interessante artikelen tegen die je graag wilt delen? Wanneer een cliëntvolgsysteem beschikt over een mediatheek is het gemakkelijk om deze content te delen met cliënten.
Loopbaanbureaus maken vaak gebruik van verschillende loopbaaninstrumenten, zoals:
Wanneer je deze kunt koppelen maak je het voor jezelf en de cliënt een stuk gemakkelijker.
Interactief samenwerken met cliënten is belangrijk. Er zijn mogelijkheden die deze samenwerking gemakkelijker maakt, maar dit is maar één onderdeel van een cliëntvolgsysteem. Wij hebben een e-book ontwikkeld waarmee jij jouw ultieme checklist maakt om voor jou het beste cliëntvolgsysteem te kiezen. Een cliëntvolgsysteem kiezen dat past bij jou manier van werken? Dan is het belangrijk om op een aantal zaken te letten. Deze lees je in dit e-book. Wil jij dit e-book downloaden? Volg onderstaande stappen.
Vul hieronder je gegevens in en ontvang het e-book en aanvullende tips per e-mail.
Wat zijn belangrijke mogelijkheden in een cliëntvolgsysteem? We hebben het voor jou op een rijtje gezet in dit handige e-book.
Bekijk het e-bookBij managementondersteuning komen vaak veel administratieve taken kijken. Taken die tijd kosten en het liefst zo efficiënt mogelijk uitgevoerd dienen te worden. De juiste software kan hierbij van grote toegevoegde waarde zijn. We vertellen je daarom meer over software voor managementondersteuning in deze blog. Hoe kan software voor managementondersteuning mijn bedrijf helpen? Software voor managementondersteuning […]
Digitale vragenlijsten in Rapasso; één van de wensen die vanuit onze opdrachtgevers naar voren kwam. En Rapasso zal Rapasso niet zijn, als wij deze wens niet zouden realiseren. Twee van onze opdrachtgevers, Loper en Verbanen, hadden waardevolle ideeën over deze mogelijkheid en waren bereid deze met ons te delen. Ideeën waar we natuurlijk graag naar […]
Verzuim is en blijft voorlopig een actueel thema in Nederland. Veel opdrachtgevers en partners van Rapasso zijn verzuimexperts en dus werden de krachten gebundeld tot een nieuw netwerk: de VerzuimVerlichters. EasyBlue, een tool waarmee verzuimbegeleiding kwalitatiever ingeschaald kan worden en de effectiviteit van een specifieke aanpak wordt gemeten, is een van de VerzuimVerlichters. In deze […]