Goede begeleiding die altijd persoonlijk en op maat is. Dat zorgt voor succesvolle re-integratie-, outplacement- en loopbaantrajecten. Interactief samenwerken met cliënten is tegenwoordig niet alleen nuttig maar steeds vaker wenselijk. Fijn communiceren en samenwerken met cliënten. Wil jij dat ook? Denk dan aan de onderstaande punten bij je zoektocht naar een cliëntvolgsysteem.
Een van de belangrijkste interactiemogelijkheden is het uitwisselen van berichten. Er zijn verschillende platformen waar je contact kan hebben met een cliënt, zoals WhatsApp, e-mail en Teams. Wanneer je berichten kan uitwisselen binnen een cliëntvolgsysteem heb je de andere platformen niet meer nodig. Dat is wel zo gemakkelijk, want de berichten zitten dan ook in het dossier.
Tijdens het begeleiden maakt een cliënt opdrachten en oefeningen. In een cliëntportal is het gemakkelijk om deze opdrachten klaar te zetten. Zo heeft de cliënt in één overzicht welke taken hij of zij moet uitvoeren en weet de professional wat de situatie hiervan is en wanneer de taken zijn voltooit.
Door alle gegevens in te voeren binnen een cliëntvolgsysteem, kan er binnen het systeem een cv worden aangemaakt. Dit is eenvoudig doordat er al een opzet voor de cliënt klaar staat. Door alle gegevens in te vullen die relevant zijn voor een cv, download een cliënt daaruit een opgemaakt cv.
Beschik je over documenten, filmpjes of andere content die van belang zijn voor cliënten of kom je interessante artikelen tegen die je graag wilt delen? Wanneer een cliëntvolgsysteem beschikt over een mediatheek is het gemakkelijk om deze content te delen met cliënten.
Loopbaanbureaus maken vaak gebruik van verschillende loopbaaninstrumenten, zoals:
Wanneer je deze kunt koppelen maak je het voor jezelf en de cliënt een stuk gemakkelijker.
Interactief samenwerken met cliënten is belangrijk. Er zijn mogelijkheden die deze samenwerking gemakkelijker maakt, maar dit is maar één onderdeel van een cliëntvolgsysteem. Wij hebben een e-book ontwikkeld waarmee jij jouw ultieme checklist maakt om voor jou het beste cliëntvolgsysteem te kiezen. Een cliëntvolgsysteem kiezen dat past bij jou manier van werken? Dan is het belangrijk om op een aantal zaken te letten. Deze lees je in dit e-book. Wil jij dit e-book downloaden? Volg onderstaande stappen.
Vul hieronder je gegevens in en ontvang het e-book en aanvullende tips per e-mail.
Jouw gegevens, jouw inzichten! Heb je behoefte aan duidelijke en overzichtelijke managementinformatie om inzicht te krijgen in bedrijf prestaties? Met Rapasso en een business intelligence (BI) tool krijg je precies die inzichten die je nodig hebt, snel en eenvoudig! Wat is een BI-tool en wat heb je daaraan? Een BI-tool is een slim hulpmiddel dat […]
Om iemand succesvol te laten terugkeren in de arbeidsmarkt heb je een passend plan nodig. Dit plan bestaat uit verschillende re-integratieactiviteiten die voor een soepelere overgang terug naar het werkveld zorgen. We vertellen je daarom graag wat meer over re-integratie activiteiten en de manier waarop deze terugkomen in het plan van aanpak. Wat zijn re-integratie […]
Talent binnenhalen, ontwikkelen en binden: Als je doet wat je altijd deed, krijg je wat je altijd kreeg. Waar de banen voor het oprapen liggen, maar de medewerkers niet, wordt het meer dan ooit tijd om de focus te leggen op intern talent. Talentmanagement is dan ook helemaal hot & happening. Onder talentmanagement verstaan we […]