Goede begeleiding die altijd persoonlijk en op maat is. Dat zorgt voor succesvolle re-integratie-, outplacement- en loopbaantrajecten. Interactief samenwerken met cliënten is tegenwoordig niet alleen nuttig maar steeds vaker wenselijk. Fijn communiceren en samenwerken met cliënten. Wil jij dat ook? Denk dan aan de onderstaande punten bij je zoektocht naar een cliëntvolgsysteem.
Een van de belangrijkste interactiemogelijkheden is het uitwisselen van berichten. Er zijn verschillende platformen waar je contact kan hebben met een cliënt, zoals WhatsApp, e-mail en Teams. Wanneer je berichten kan uitwisselen binnen een cliëntvolgsysteem heb je de andere platformen niet meer nodig. Dat is wel zo gemakkelijk, want de berichten zitten dan ook in het dossier.
Tijdens het begeleiden maakt een cliënt opdrachten en oefeningen. In een cliëntportal is het gemakkelijk om deze opdrachten klaar te zetten. Zo heeft de cliënt in één overzicht welke taken hij of zij moet uitvoeren en weet de professional wat de situatie hiervan is en wanneer de taken zijn voltooit.
Door alle gegevens in te voeren binnen een cliëntvolgsysteem, kan er binnen het systeem een cv worden aangemaakt. Dit is eenvoudig doordat er al een opzet voor de cliënt klaar staat. Door alle gegevens in te vullen die relevant zijn voor een cv, download een cliënt daaruit een opgemaakt cv.
Beschik je over documenten, filmpjes of andere content die van belang zijn voor cliënten of kom je interessante artikelen tegen die je graag wilt delen? Wanneer een cliëntvolgsysteem beschikt over een mediatheek is het gemakkelijk om deze content te delen met cliënten.
Loopbaanbureaus maken vaak gebruik van verschillende loopbaaninstrumenten, zoals:
Wanneer je deze kunt koppelen maak je het voor jezelf en de cliënt een stuk gemakkelijker.
Interactief samenwerken met cliënten is belangrijk. Er zijn mogelijkheden die deze samenwerking gemakkelijker maakt, maar dit is maar één onderdeel van een cliëntvolgsysteem. Wij hebben een e-book ontwikkeld waarmee jij jouw ultieme checklist maakt om voor jou het beste cliëntvolgsysteem te kiezen. Een cliëntvolgsysteem kiezen dat past bij jou manier van werken? Dan is het belangrijk om op een aantal zaken te letten. Deze lees je in dit e-book. Wil jij dit e-book downloaden? Volg onderstaande stappen.
Vul hieronder je gegevens in en ontvang het e-book en aanvullende tips per e-mail.
Dat de krapte op de arbeidsmarkt, met name, de publieke sectoren hard treft is geen nieuws. Het oplossen van deze krapte wordt vaak gezocht in het aantrekken van nieuw personeel. Tot nu toe heeft dit nog niet het gewenste effect getoond. Is het tijd om het roer om te gooien en de krapte op de […]
Van België naar Zweden en van Zweden naar Nederland: het huis van Matthijs kende veel postcodes. Het échte thuis, dat vond hij enkele jaren geleden in ons mooie Brabant. Inmiddels is Matthijs een afgestudeerd man en heeft hij een nieuwe uitdaging aangenomen bij Rapasso. Bye bye Sweden 10 jaar lang genoot Matthijs van prachtige uitzichten […]
AI, oftewel kunstmatige intelligentie, heeft een behoorlijke entree gemaakt in de arbeidsmarkt. Binnen steeds meer sectoren neemt AI een groeiende rol aan. Maar wat betekent AI nu daadwerkelijk voor het aantal banen in ons land? En welke gevolgen ervaren we in de arbeidsmarkt door AI? Verlies of toename van banen? AI biedt (nu al) ontzettend […]