Wat staat er in een elektronisch cliëntendossier?
Een elektronisch cliëntendossier (ECD) bij Rapasso maakt het mogelijk om alle waardevolle informatie binnen één dasboard terug te kunnen vinden. Wat je allemaal kunt opnemen in een elektronisch cliëntendossier van Rapasso, welke voordelen het biedt en hoe het re-integratiebegeleiding vergemakkelijkt en verbetert, lees je in dit artikel.
Elektronisch cliëntendossier: essentieel voor de re-integratiecoach
Als re-integratiecoach wil je de administratieve taken correct, slim en verantwoord aanpakken. Maar wat je eigenlijk echt wilt, is bezig zijn met de cliënten en hun trajecten. Een elektrisch cliëntendossier (ECD) maakt dit haalbaar. Alle belangrijke informatie, zoals voortgang, gespreksverslagen en gemaakte afspraken, worden centraal opgeslagen in het ECD. Ontwikkelingen volgen en de begeleiding hierop afstemmen wordt daardoor een stuk eenvoudiger. Zijn er meerdere coaches of partijen betrokken bij een traject? Dan biedt een elektronisch cliëntendossier een mooi totaaloverzicht voor alle betrokkenen, zodat er efficiënt gewerkt kan worden. Het bespaart niet alleen tijd, maar vermindert ook administratieve fouten en zorgt voor transparantie richting de cliënt.
Welk cliëntvolgsysteem past bij jouw organisatie?
Na veel implementaties weten wij inmiddels als geen ander wat de belangrijke zaken zijn om een cliëntvolgsysteem te selecteren dat écht in jouw voordeel werkt. Deze ervaringen zijn uitgewerkt in dit handige e-book.
Wat kun je verwachten van een elektronisch cliëntendossier van Rapasso?
Als je aan de slag gaat met een elektronisch cliëntendossier van Rapasso, zul je al gauw merken dat er verschillende voordelen ontstaan. De meest waardevolle onderdelen van het elektronisch cliëntendossier lichten we daarom hieronder voor je uit.
Minder administratie, meer tijd voor persoonlijke begeleiding
Door administratieve handelingen eenvoudig en overzichtelijk te maken, ontzorgt het dashboard van Rapasso jou als re-integratiecoach. Van automatische rapportages tot taakherinneringen – alles is direct beschikbaar op één centrale plek. Handmatig werk of dubbele administratie wordt met een elektronisch cliëntendossier dus voorkomen. Dit bespaart kostbare tijd, waardoor coaches zich volledig kunnen richten op wat écht telt: persoonlijke aandacht en begeleiding voor de cliënt.
Nooit meer iets over het hoofd zien
Met uniforme actielijsten en automatische deadlinebewaking zorgt het elektronische cliëntendossier van Rapasso ervoor dat coaches altijd grip houden op openstaande taken en belangrijke deadlines. Alles wordt overzichtelijk weergegeven, waardoor niets meer over het hoofd wordt gezien. Dankzij de koppeling met Outlook worden afspraken en deadlines direct gesynchroniseerd met de agenda van de coach. Dit voorkomt dubbel werk en zorgt voor een gestroomlijnde planning. Het resultaat: meer rust, betere opvolging en meer tijd en focus voor de begeleiding van cliënten.
Alle informatie in één centraal systeem
Geen verdeelde informatie meer in losse bestanden of mappen, maar alles direct toegankelijk in een gebruiksvriendelijke omgeving. Dit bespaart tijd, voorkomt fouten en maakt het werken overzichtelijk en efficiënt. Rapasso combineert overzicht met gebruiksgemak, om de administratieve druk bij de coaches te verminderen. In het elektronisch cliëntendossier vind je dan ook alle cliëntgegevens, documenten en trajecten op één plek terug.
Rapportages in een handomdraai
Het cliëntendossier van Rapasso maakt het opstellen van trajectverslagen en managementinformatie bijzonder eenvoudig. Met één druk op de knop genereer je complete, actuele rapportages. Dit bespaart een re-integratiecoach of manager veel tijd en voorkomt handmatig werk. Alle benodigde gegevens worden automatisch verzameld uit het cliëntdossier, waardoor je altijd beschikt over nauwkeurige en consistente informatie. Dit maakt het niet alleen makkelijker om verantwoording af te leggen aan opdrachtgevers, maar ook om intern overzicht te houden.
UWV-proof in één klik
Vanuit het UWV worden er strikte eisen opgelegd voor de UWV-trajecten. Denk aan de vorm van verslaglegging, deadlines en specifieke rapportages. Het naleven van de regelgeving van het UWV en het maken van zorgvuldige dossiers levert in de praktijk nog altijd veel stress op en kost veel tijd. Met een cliëntendossier is dit verleden tijd. Door structurele vastlegging, standaard formats en deadlinebewaking voldoet de coach altijd aan de eisen van het UWV. Bovendien worden rapportages eenvoudig gegenereerd.
Til je re-integratiebegeleiding naar een hoger niveau
Al met al biedt Rapasso met haar cliëntvolgsysteem dé oplossing voor de vele tijdrovende en risicovolle (administratieve) taken die je als re-integratiecoach in de praktijk dagelijks uit moet voeren. Om iedere dag een stukje makkelijker te maken en op dagelijkse basis meer tijd en aandacht aan de cliënten te kunnen besteden, is het cliëntendossier jouw nieuwe rechterhand. Maak bijvoorbeeld gebruik van:
- De persoonskaart – Bekijk in één overzicht het dossier, alle activiteiten, de trajecten, de taken, de bijlagen en de tijdsregistraties. Ook zie je snel de benodigde persoonlijke informatie van de cliënt in, waaronder de contactinformatie, werkrelaties en opleidingen.
- Het uitgebreide dossier – Notities, verslagen en telefoongesprekken vastleggen was nog nooit zo eenvoudig.
- Het activiteitenoverzicht – Plan de activiteiten voor in de toekomst makkelijk in. Leg het volgende videogesprek, telefoongesprek of fysieke afspraak bijvoorbeeld meteen vast.
- De taken – Wijs een taak toe aan de cliënt, zoals een vragenlijst of een ondertekenverzoek opvolgen, en zie direct de voortgang.
Meer functionaliteiten van het Rapasso cliëntendossier of totale cliëntvolgsysteem ontdekken? Neem dan contact met ons op en ervaar de werking zelf met een demo!
Meer weten over Rapasso?
Vraag een vrijblijvende demo aan en zie wat Rapasso voor je kan betekenen.
Wij scoren een 9.4 op klanttevredenheid – 100% beveelt ons aan