Het cliëntvolgsysteem om mensen doelmatig te begeleiden

Gemeenten zetten zich actief in om uitvoering te geven aan de participatiewet. Hiermee stellen zij zich als doel om mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt werkfit te maken en/of te begeleiden naar passend werk. Door het uitgebreide “rechten en rollen”-systeem van Rapasso kan iedere belanghebbende worden betrokken en geïnformeerd.

  • Werkleerlijnen
  • Leerwerktrajecten
  • Samenwerken met gemeenten en UWV
  • Participatie en zelfredzaamheid
IBN
Springplank
Handige oplossingen
  • Trajectvoortgang
  • Sollicitatie App
  • Single sign on
  • Rapportage dashboard

Trajectvoortgang

Verzamel stap voor stap en gestructureerd alle relevante informatie over het traject.

- Rapasso sluit naadloos aan op jouw werkprocessen
- Informatie wordt gestructureerd verzameld
- Alle informatie is meetbaar en rapporteerbaar

Meer over deze oplossing

Sollicitatie App

Met de Sollicitatie App van Rapasso houd je grip op de sollicitatieplicht van cliënten. Zo kun je hen ondersteunen daar waar nodig en kunnen sancties worden voorkomen.

Meer over deze oplossing

Single sign on

Direct inloggen vanuit je bestaande IT-systeem, zonder opnieuw je wachtwoord in te voeren. Dat kan natuurlijk met Rapasso.

Meer over deze oplossing

Rapportage dashboard

Met het rapportagedashboard van Rapasso wordt het rapporteren van je werkzaamheden veel gemakkelijker. Stel je eigen meetpunten samen Volg ze 24 uur per dag, 365 dagen per jaar.

Meer over deze oplossing
Interesse in Rapasso?

In vier stappen starten we de samenwerking op.

Aanbieding

Na de demo geven wij een prijsindicatie. Daarna volgt een duidelijk voorstel afgestemd op jouw wensen en benodigdheden.

Training

Voorstel akkoord? Dan gaan we aan de slag met het afstemmen van Rapasso op jullie processen en daarna volgt de training. Zo krijgen we alle neuzen dezelfde kant op en haal je het maximale uit jouw cliëntvolgsysteem.

Aan de slag

Rapasso is ingericht en iedereen weet er het beste uit te halen. Zelfs jullie cliënten en jullie opdrachtgevers. Rapasso is een pak op maat geworden voor dagelijks gebruik.

Esther Leibbrand - Samen

Met Rapasso kunnen we alles op één plek opslaan, ongeacht de locatie waar je werkt. Taken kunnen per traject in een keer worden ingezet en je kan zo prima tijd en tekst registreren. Met Rapasso scheelt het veel tijd met rapportages maken, een professionele rapportage in pdf is gemaakt in één minuut. De uitstraling is prima. Ik vind dat Rapasso het heel goed doet. Ze zijn continu bezig met innoveren en luisteren goed naar hun gebruikers.

Lees meer
Henk Smeets - HP groep

Ik kan lezen en schrijven met Rapasso. De prijs is adequaat. Rapasso is gemakkelijk en zeer prettig. Er zitten geen onnodige toeters en bellen op die alleen maar verwarren. Het is modern en gebruiksvriendelijk. Ik bespaar er tijd mee. Wij doen niks meer op papier. Het is heel gemakkelijk om te uploaden. We kunnen altijd en overal bij de dossiers. We werken er iedere dag mee. En als er iets mee is, bellen we en dan is het binnen een half uur opgelost. Ik ben zeer tevreden.

Lees meer
Mark van de Weijer - Werkmotief

Eerst gebruikten we een systeem waarbij het format niet fijn was. We moesten veel dingen steeds opnieuw invoeren. En de cliënt kon er niet in. Met Rapasso staat alle informatie bij elkaar. Onze cliënten zijn actiever en zetten zelf berichten en bestanden in het systeem. Tijdens het gesprek met de cliënt pak ik rapportages etc. er vaak bij en bespreken we die. Daarnaast leren de cliënten door het downloaden en uploaden meteen al online solliciteren. Rapasso is altijd en overal bereikbaar. We hebben nog nooit meegemaakt dat het niet werkte. Het bespaart ons tijd. Ik werk dagelijks met Rapasso en vind het heel prettig werken.

Lees meer
Willen Waasdorp - Accessio

Wij zetten Rapasso in bij al onze trajecten naar werk. De toegevoegde waarde van Rapasso komt echt tot zijn recht bij spoor 2 trajecten. De effectiviteit doch eenvoud in gebruik komt naar voren in elk traject. Het is grafisch heel sterk, gebruiksvriendelijk en intuïtief. Daarnaast is Rapasso voor ons op maat gemaakt om voor inburgeringstrajecten te kunnen gebruiken. Het systeem werkt goed en voldoet aan wat we nodig hebben. Ik heb nooit echte problemen gehad en de mensen bij Rapasso zijn benaderbaar en reageren altijd.

Lees meer
Els van der Velden - Cactus

Ik werk met grote tevredenheid met het cliëntvolgsysteem van Rapasso. Ik gebruik het systeem voor het studiebegeleiding centrum. Ik kan er alle gegevens in kwijt en het is een ideaal systeem om met de ouders te communiceren. Ik deel de verslagen met de ouders. De ouders van de leerlingen kunnen reageren op het verslag. Op die manier zijn de lijnen kort. Daarnaast is het systeem makkelijk in gebruik. Ook mijn medewerkers kan ik toegang geven tot bepaalde files. Hierdoor werk ik nog efficiënter en is de verslaglegging ‘up to date’. Rapasso is een transparant systeem en gemakkelijk in gebruik. Het is een goed systeem om te gebruiken in de communicatie met je cliënt. En door de documentatie zie je vooruitgang in het traject. Zeker een aanrader.

Lees meer
Alexander van Eijck - Compact group

Rapasso is erg gebruikersvriendelijk en werkt met een overzichtelijk menu. Met Rapasso werken neemt voor mij, en dus het bedrijf, veel uit handen. Voorheen werden planning, taken en werkzaamheden handmatig bijgehouden in spreadsheets. Door het werken met Rapasso bespaart dit ongeveer 8 uur aan tijd per week. Het is erg eenvoudig om documentatie te uploaden, notities achter te laten en email te koppelen aan Rapasso. Hierdoor bouw je snel een dossier op waarin alle handelingen en acties geregistreerd staan. Indien er updates plaatsvinden, merk je daar als gebruiker niets van. Ik kan Rapasso zeker aanbevelen als cliëntvolgsysteem.

Lees meer
Esther Esselbrugge - Impuls

Ik ging bijna fouten maken. Met wie heb ik wat besproken? Waar zit ik in het traject? Dat was voor mij de aanleiding om naar Rapasso over te stappen. Met Rapasso kan ik allerlei verschillende communicatie koppelen en dat wordt voor een groot deel automatisch gearchiveerd. Rapasso geeft rust. Het is heel fijn. Per week bespaar ik zo’n 4,5 uur. Dat zit hem vooral in de voorbereiding. Het gaat veel sneller. In één opslag zie ik alles. “Vanmorgen was er een klant een half uur te vroeg. Nu was ik binnen een paar minuten klaar omdat ik alles in één opslag zie’’. Voorheen was ik een half uur kwijt om in alle emails en documenten de informatie te zoeken en te bekijken.

Lees meer
Thomas van der Brug - Van Z naar A

Wij zochten naar een systeem dat aan drie eisen moest voldoen: webbased, zowel mobiel als via PC te gebruiken en goede ondersteuning voor blik op werk trajecten. Daar hebben we Rapasso voor gevonden. Rapasso bespaart ons tijd, het is heel gebruiksvriendelijk, alles staat in één systeem. Via tekst to speech op mijn telefoon kan ik heel handig verslagen inspreken en direct opslaan in Rapasso. De veiligheid is ook goed. We hebben een enthousiaste hacker naar laten kijken en die kreeg het niet gehackt. De lijnen met Rapasso zijn bij heel kort. Je wordt altijd snel geholpen. Het is altijd beschikbaar en het risico dat er iets verdwenen is, is heel klein. Ook onze cliënten kunnen gemakkelijk met Rapasso werken. Het spreekt voor zich. Wij zouden Rapasso zeker aanbevelen en geven het een 9.

Lees meer
Arlette Schipper - Oudstanding

Wij waren op zoek naar een cliëntvolgsysteem en hebben voor Rapasso gekozen. Dat is heerlijk. Alles in één systeem, met één druk op de knop weet je alles. De informatie per cliënt is volledig. De kwaliteit gaat omhoog. Daarnaast zijn zaken gemakkelijk terug te vinden. Het werkt vele malen beter dan ons vorige systeem. Met Rapasso klopt het proces. Het is overzichtelijk, helder en heel gebruiksvriendelijk. Het systeem werkt en staat.

Lees meer
Jacqueline van Zuiden - LUMC

Rapasso geeft rust in je hoofd. Het biedt een volledig werkdossier van de klant. De manier van samenwerken met Rapasso is heel prettig. Het systeem wat we hadden was verouderd en daar moest je echt mee leren werken. We zochten een systeem dat webbased is en interactie met betrokkenen mogelijk maakt. Rapasso heeft een dashboard (voor P&O) en een cliëntenportaal. Daarnaast is het heel gebruiksvriendelijk en uploaden van documenten is eenvoudig. De efficiency en continuïteit van onze dienstverlening is door het gebruik van Rapasso omhoog gegaan.

Lees meer
Alexander Steegh - DMW Groep

De Mens Werkt Groep zocht voor haar arbeidsmarketing en outplacement projecten een instrument die rapportage gemakkelijk maakt. Hierbij zijn drie punten voor ons van belang: goede manier van verslaglegging, onderlinge uitwisselbaarheid tussen coaches en rapportage naar opdrachtgevers. Rapasso voldoet hier aan. Het is aantrekkelijk, gebruiksvriendelijk en kleurrijk; het cliëntvolgsysteem van Rapasso nodigt uit tot het rapporteren. Wij geven het Rapasso systeem een 9,5.

Lees meer
Wibo Langeveld - Stuim

Wij wilde een tailermade cliëntvolgsysteem, dossiervorming en meer structuur. Hiervoor zijn bij Rapasso uitgekomen. We hebben nu meer structuur en de opdrachten zijn beter te volgen. Het systeem is heel betrouwbaar. De helpdesk is heel goed. De snelheid en performance zijn prima. Het werkt gewoon goed. Doordat we met Rapasso zijn gaan werken is de kwaliteit van onze dienstverlening verbeterd. Het bevordert namelijk de professionaliteit als coach. De coachee ervaren dat het om hen gaat.

Lees meer
Rosalyn Reus - IDEO

We zijn op zoek gegaan naar systeem om te ontlasten bij loopbaanbegeleiding en spoor 2​-​trajecten. En wat daarnaast een toegevoegde waarde biedt voor de personen die wij begeleiden. Daarmee zijn wij uitgekomen bij Rapasso. Rapasso maakt ​trajecten en re-integratie-inspanningen overzichtelijk. Daarnaast is het gemakkelijk om de eigen registratie bij te houden. Het is gebruiksvriendelijk, snel en overzichtelijk. Als we terug zouden gaan naar de oude situatie dan zouden we meer administratieve rompslomp hebben​ en onze medewerkers en klanten minder overzicht en direct beschikbare tools kunnen bieden. Ook de uitstraling van Rapasso is goed​: professioneel dat ons eigen bedrijfslogo ​verwerkt is in de cliëntportals.

Lees meer
Het digitale dossier van Rapasso

Verklein de afstand tot de arbeidsmarkt

Met het digitaal cliëntdossier in Rapasso heb je alle informatie over cliënten altijd direct bij de hand. Zo kan jij je focussen op dat wat voor jou belangrijk is: je kan de cliënt online veilige aanmelden en aan de slag om de cliënt weer zelfredzaam en werkfit te maken. Binnen Rapasso heb je de mogelijkheid om alle documenten, afspraken, e-mails, procesbewaking en rapportages gemakkelijk en veilig op te slaan. Het digitale cliëntendossier zorgt ervoor dat je zo efficiënt mogelijk kunt werken. Bovendien heb je geen last meer van papierwerk, want slim archiveren is nu mogelijk met het cliëntvolgsysteem van Rapasso. Natuurlijk is het belangrijk dat de samenwerking tussen collega's onderling en met cliënten goed verloopt. Met de procesmanagementsoftware in het cliëntvolgsysteem kan je efficiënt samenwerken en processen overzichtelijk bijhouden en rapporteren. Samenwerken, delen, transparantie en communicatie zijn hierbij de sleutelwoorden.

Download nu dit handige e-book

Hoe selecteer je voor jou het beste cliëntvolgsysteem?

Na vele implementaties weten wij inmiddels als geen ander wat deze belangrijke zaken zijn om een cliëntvolgsysteem te kunnen selecteren dat écht in jouw voordeel werkt. Deze ervaring hebben we uitgewerkt in dit handige e-book.

Download het e-book
De volledige aandacht voor de cliënt

Wij maken jouw werk gemakkelijker

Rapasso biedt je de tools zodat jij je volledig kunt richten op je cliënt, denk aan de uitvoering van de participatiewet of de zoektocht naar passend werk. Met onze standaardmodules bouw je jouw ideale systeem. Binnen ons cliëntenvolgsysteem zijn veel functionaliteiten al inbegrepen, maar we bieden daarnaast veel opties om het systeem perfect op jouw organisatie af te stemmen. Denk aan vacatures, managementinformatie, voortgangsbewaking 
en persoonlijke overzichten.

Integreer met bestaande systemen

logo
logo
logo
logo
logo
logo
logo
logo