Het #1 cliëntvolgsysteem voor mobiliteitscentra van werkgevers

Met het cliëntvolgsysteem van Rapasso haal je een springplank in huis. Een springplank om snel en gemakkelijk jouw mobiliteitscentrum in te richten en te operationaliseren. Je hebt direct structuur in processen en grip op de uitvoering van trajecten zoals re-integratie, boventalligheid, WW-begeleiding en loopbaanontwikkeling.

  • Samenwerken met leidinggevenden en P&O
  • Betrokken en actieve werknemers
  • Grip op eigenrisicodragerschap
  • Koppelingen met intern BI- en HR-systemen
Handige oplossingen
  • Audit trial
  • Bewaartermijnen
  • Rapportage dashboard
  • Single sign on

Audit trial

Met de audit trail van Rapasso kunnen beheerders in jouw organisatie overzichtelijk inzien wie informatie heeft: toegevoegd, gewijzigd, ingezien of verwijderd. De Audit trail is standaard opgenomen in het Corporate Security, Risk & Compliance Package van Rapasso.

Meer over deze oplossing

Bewaartermijnen

Doordat je persoonsgegevens verwerkt ben je gehouden aan de AVG en dien je een passende grondslag te hebben voor het bewaren van persoonsgegevens. Bewaren is namelijk een “verweking“. Hoe lang je persoonsgegevens mag bewaren verschilt per situatie. Rapasso biedt duidelijkheid en veiligheid voor bewaartermijnen en archiveren.

Bewaartermijnen
Meer over deze oplossing

Rapportage dashboard

Met het rapportagedashboard van Rapasso wordt het rapporteren van je werkzaamheden veel gemakkelijker. Stel je eigen meetpunten samen Volg ze 24 uur per dag, 365 dagen per jaar.

Meer over deze oplossing

Single sign on

Direct inloggen vanuit je bestaande IT-systeem, zonder opnieuw je wachtwoord in te voeren. Dat kan natuurlijk met Rapasso.

Meer over deze oplossing
Interesse in Rapasso?

In vier stappen starten we de samenwerking op.

Aanbieding

Na de demo geven wij een prijsindicatie. Daarna volgt een duidelijk voorstel afgestemd op jouw wensen en benodigdheden.

Training

Voorstel akkoord? Dan gaan we aan de slag met het afstemmen van Rapasso op jullie processen en daarna volgt de training. Zo krijgen we alle neuzen dezelfde kant op en haal je het maximale uit jouw cliëntvolgsysteem.

Aan de slag

Rapasso is ingericht en iedereen weet er het beste uit te halen. Zelfs jullie cliënten en jullie opdrachtgevers. Rapasso is een pak op maat geworden voor dagelijks gebruik.

Esther Leibbrand - Samen

Met Rapasso kunnen we alles op één plek opslaan, ongeacht de locatie waar je werkt. Taken kunnen per traject in een keer worden ingezet en je kan zo prima tijd en tekst registreren. Met Rapasso scheelt het veel tijd met rapportages maken, een professionele rapportage in pdf is gemaakt in één minuut. De uitstraling is prima. Ik vind dat Rapasso het heel goed doet. Ze zijn continu bezig met innoveren en luisteren goed naar hun gebruikers.

Lees meer
Henk Smeets - HP groep

Ik kan lezen en schrijven met Rapasso. De prijs is adequaat. Rapasso is gemakkelijk en zeer prettig. Er zitten geen onnodige toeters en bellen op die alleen maar verwarren. Het is modern en gebruiksvriendelijk. Ik bespaar er tijd mee. Wij doen niks meer op papier. Het is heel gemakkelijk om te uploaden. We kunnen altijd en overal bij de dossiers. We werken er iedere dag mee. En als er iets mee is, bellen we en dan is het binnen een half uur opgelost. Ik ben zeer tevreden.

Lees meer
Mark van de Weijer - Werkmotief

Eerst gebruikten we een systeem waarbij het format niet fijn was. We moesten veel dingen steeds opnieuw invoeren. En de cliënt kon er niet in. Met Rapasso staat alle informatie bij elkaar. Onze cliënten zijn actiever en zetten zelf berichten en bestanden in het systeem. Tijdens het gesprek met de cliënt pak ik rapportages etc. er vaak bij en bespreken we die. Daarnaast leren de cliënten door het downloaden en uploaden meteen al online solliciteren. Rapasso is altijd en overal bereikbaar. We hebben nog nooit meegemaakt dat het niet werkte. Het bespaart ons tijd. Ik werk dagelijks met Rapasso en vind het heel prettig werken.

Lees meer
Willen Waasdorp - Accessio

Wij zetten Rapasso in bij al onze trajecten naar werk. De toegevoegde waarde van Rapasso komt echt tot zijn recht bij spoor 2 trajecten. De effectiviteit doch eenvoud in gebruik komt naar voren in elk traject. Het is grafisch heel sterk, gebruiksvriendelijk en intuïtief. Daarnaast is Rapasso voor ons op maat gemaakt om voor inburgeringstrajecten te kunnen gebruiken. Het systeem werkt goed en voldoet aan wat we nodig hebben. Ik heb nooit echte problemen gehad en de mensen bij Rapasso zijn benaderbaar en reageren altijd.

Lees meer
Els van der Velden - Cactus

Ik werk met grote tevredenheid met het cliëntvolgsysteem van Rapasso. Ik gebruik het systeem voor het studiebegeleiding centrum. Ik kan er alle gegevens in kwijt en het is een ideaal systeem om met de ouders te communiceren. Ik deel de verslagen met de ouders. De ouders van de leerlingen kunnen reageren op het verslag. Op die manier zijn de lijnen kort. Daarnaast is het systeem makkelijk in gebruik. Ook mijn medewerkers kan ik toegang geven tot bepaalde files. Hierdoor werk ik nog efficiënter en is de verslaglegging ‘up to date’. Rapasso is een transparant systeem en gemakkelijk in gebruik. Het is een goed systeem om te gebruiken in de communicatie met je cliënt. En door de documentatie zie je vooruitgang in het traject. Zeker een aanrader.

Lees meer
Alexander van Eijck - Compact group

Rapasso is erg gebruikersvriendelijk en werkt met een overzichtelijk menu. Met Rapasso werken neemt voor mij, en dus het bedrijf, veel uit handen. Voorheen werden planning, taken en werkzaamheden handmatig bijgehouden in spreadsheets. Door het werken met Rapasso bespaart dit ongeveer 8 uur aan tijd per week. Het is erg eenvoudig om documentatie te uploaden, notities achter te laten en email te koppelen aan Rapasso. Hierdoor bouw je snel een dossier op waarin alle handelingen en acties geregistreerd staan. Indien er updates plaatsvinden, merk je daar als gebruiker niets van. Ik kan Rapasso zeker aanbevelen als cliëntvolgsysteem.

Lees meer
Esther Esselbrugge - Impuls

Ik ging bijna fouten maken. Met wie heb ik wat besproken? Waar zit ik in het traject? Dat was voor mij de aanleiding om naar Rapasso over te stappen. Met Rapasso kan ik allerlei verschillende communicatie koppelen en dat wordt voor een groot deel automatisch gearchiveerd. Rapasso geeft rust. Het is heel fijn. Per week bespaar ik zo’n 4,5 uur. Dat zit hem vooral in de voorbereiding. Het gaat veel sneller. In één opslag zie ik alles. “Vanmorgen was er een klant een half uur te vroeg. Nu was ik binnen een paar minuten klaar omdat ik alles in één opslag zie’’. Voorheen was ik een half uur kwijt om in alle emails en documenten de informatie te zoeken en te bekijken.

Lees meer
Thomas van der Brug - Van Z naar A

Wij zochten naar een systeem dat aan drie eisen moest voldoen: webbased, zowel mobiel als via PC te gebruiken en goede ondersteuning voor blik op werk trajecten. Daar hebben we Rapasso voor gevonden. Rapasso bespaart ons tijd, het is heel gebruiksvriendelijk, alles staat in één systeem. Via tekst to speech op mijn telefoon kan ik heel handig verslagen inspreken en direct opslaan in Rapasso. De veiligheid is ook goed. We hebben een enthousiaste hacker naar laten kijken en die kreeg het niet gehackt. De lijnen met Rapasso zijn bij heel kort. Je wordt altijd snel geholpen. Het is altijd beschikbaar en het risico dat er iets verdwenen is, is heel klein. Ook onze cliënten kunnen gemakkelijk met Rapasso werken. Het spreekt voor zich. Wij zouden Rapasso zeker aanbevelen en geven het een 9.

Lees meer
Arlette Schipper - Oudstanding

Wij waren op zoek naar een cliëntvolgsysteem en hebben voor Rapasso gekozen. Dat is heerlijk. Alles in één systeem, met één druk op de knop weet je alles. De informatie per cliënt is volledig. De kwaliteit gaat omhoog. Daarnaast zijn zaken gemakkelijk terug te vinden. Het werkt vele malen beter dan ons vorige systeem. Met Rapasso klopt het proces. Het is overzichtelijk, helder en heel gebruiksvriendelijk. Het systeem werkt en staat.

Lees meer
Jacqueline van Zuiden - LUMC

Rapasso geeft rust in je hoofd. Het biedt een volledig werkdossier van de klant. De manier van samenwerken met Rapasso is heel prettig. Het systeem wat we hadden was verouderd en daar moest je echt mee leren werken. We zochten een systeem dat webbased is en interactie met betrokkenen mogelijk maakt. Rapasso heeft een dashboard (voor P&O) en een cliëntenportaal. Daarnaast is het heel gebruiksvriendelijk en uploaden van documenten is eenvoudig. De efficiency en continuïteit van onze dienstverlening is door het gebruik van Rapasso omhoog gegaan.

Lees meer
Alexander Steegh - DMW Groep

De Mens Werkt Groep zocht voor haar arbeidsmarketing en outplacement projecten een instrument die rapportage gemakkelijk maakt. Hierbij zijn drie punten voor ons van belang: goede manier van verslaglegging, onderlinge uitwisselbaarheid tussen coaches en rapportage naar opdrachtgevers. Rapasso voldoet hier aan. Het is aantrekkelijk, gebruiksvriendelijk en kleurrijk; het cliëntvolgsysteem van Rapasso nodigt uit tot het rapporteren. Wij geven het Rapasso systeem een 9,5.

Lees meer
Wibo Langeveld - Stuim

Wij wilde een tailermade cliëntvolgsysteem, dossiervorming en meer structuur. Hiervoor zijn bij Rapasso uitgekomen. We hebben nu meer structuur en de opdrachten zijn beter te volgen. Het systeem is heel betrouwbaar. De helpdesk is heel goed. De snelheid en performance zijn prima. Het werkt gewoon goed. Doordat we met Rapasso zijn gaan werken is de kwaliteit van onze dienstverlening verbeterd. Het bevordert namelijk de professionaliteit als coach. De coachee ervaren dat het om hen gaat.

Lees meer
Rosalyn Reus - IDEO

We zijn op zoek gegaan naar systeem om te ontlasten bij loopbaanbegeleiding en spoor 2​-​trajecten. En wat daarnaast een toegevoegde waarde biedt voor de personen die wij begeleiden. Daarmee zijn wij uitgekomen bij Rapasso. Rapasso maakt ​trajecten en re-integratie-inspanningen overzichtelijk. Daarnaast is het gemakkelijk om de eigen registratie bij te houden. Het is gebruiksvriendelijk, snel en overzichtelijk. Als we terug zouden gaan naar de oude situatie dan zouden we meer administratieve rompslomp hebben​ en onze medewerkers en klanten minder overzicht en direct beschikbare tools kunnen bieden. Ook de uitstraling van Rapasso is goed​: professioneel dat ons eigen bedrijfslogo ​verwerkt is in de cliëntportals.

Lees meer
Grip op jouw werk én grip op jouw organisatie

Een goed draaiend mobiliteitscentrum

Wil jij als werkgever een goed draaiend mobiliteitscentrum? Met het cliëntvolgsysteem van Rapasso structureer je alle processen en heb je grip op de uitvoering van loopbaantrajecten zoals re-integratie, boventalligheid, WW-begeleiding en loopbaanontwikkeling. Al onze best-practices van de laatste twintig jaar zijn hierin verwerkt.

Van werk naar werk

Software voor reorganisaties

Het cliëntvolgsysteem is de softwareoplossing waarmee je werknemers gedurende het hele traject kunt volgen. Of het nu gaat om reorganisaties, de aansluiting op de huidige werkprocessen of juist een omscholing. Je hebt grip en inzicht op de status van het traject. Onze software is als het ware een verzameling van alle relevante informatie die je nodig hebt om jouw cliënt of werknemer te volgen in zijn of haar ontwikkeling.

Download nu dit handige e-book

Hoe selecteer je voor jou het beste cliëntvolgsysteem?

Na vele implementaties weten wij inmiddels als geen ander wat deze belangrijke zaken zijn om een cliëntvolgsysteem te kunnen selecteren dat écht in jouw voordeel werkt. Deze ervaring hebben we uitgewerkt in dit handige e-book.

Download het e-book
Flexibel in te richten

Externe koppelingen mogelijk

Binnen het cliëntvolgsysteem van Rapasso staan alle activiteiten die gericht zijn op het helpen van je cliënt of werknemer centraal. Rapasso is zeer compleet, maar wel flexibel in te richten zodat het perfect aansluit op de bestaande processen. Ook zijn er veel externe koppelingen te gebruiken, bijvoorbeeld met Exact en AFAS.

Integreer met bestaande systemen

logo
logo
logo
logo
logo
logo
logo
logo