Voortgangsbewaking optimaliseren

Met Rapasso stroomlijn je gemakkelijk de processen binnen de organisatie. Hiermee houd je grip op kosten, resultaat en kwaliteit van jouw dienstverlening.

  • automatiseer terugkomende werkzaamheden
  • bewaak het budget
  • rapporteer op de voortgang

Wat is voortgangsbewaking?

Voortgangsbewaking gaat over het het bijhouden, bewaken en inzicht van de voortgang van cliënten. Daarnaast het grip hebben op kosten, kwaliteit en resultaten van je dienstverlening. In Rapasso hebben niet alleen loopbaanprofessionals zicht op de voortgang van cliënten, maar ook de cliënten zelf en de opdrachtgever.

Voortgangsbewaking voor leidinggevende

Automatiseer terugkerende werkzaamheden

Met geavanceerde actielijsten zet je ineens een hele reeks taken uit voor een traject binnen jouw team. Natuurlijk ook gemakkelijk te automatiseren als het terugkerende werkzaamheden zijn.

Delegeer taken en acties

Taken en acties zijn gemakkelijk te verdelen binnen jouw team. Bovendien geeft het dashboard inzicht in de workload van teamleden en de status van openstaande acties. Met pro-actieve voortgangsbewaking van belangrijke taken voor managers en professionals.

Bewaak budget en kosten

Met de trajecten en projecten module bewaak je de tijd en de kosten in het begeleidingsproces.

Automatiseer terugkerende werkzaamheden

Met geavanceerde actielijsten zet je ineens een hele reeks taken uit voor een traject binnen jouw team. Natuurlijk ook gemakkelijk te automatiseren als het terugkerende werkzaamheden zijn.

Delegeer taken en acties

Taken en acties zijn gemakkelijk te verdelen binnen jouw team. Bovendien geeft het dashboard inzicht in de workload van teamleden en de status van openstaande acties. Met pro-actieve voortgangsbewaking van belangrijke taken voor managers en professionals.

Bewaak budget en kosten

Met de trajecten en projecten module bewaak je de tijd en de kosten in het begeleidingsproces.

Esther Leibbrand - Samen

Met Rapasso kunnen we alles op één plek opslaan, ongeacht de locatie waar je werkt. Taken kunnen per traject in een keer worden ingezet en je kan zo prima tijd en tekst registreren. Met Rapasso scheelt het veel tijd met rapportages maken, een professionele rapportage in pdf is gemaakt in één minuut. De uitstraling is prima. Ik vind dat Rapasso het heel goed doet. Ze zijn continu bezig met innoveren en luisteren goed naar hun gebruikers.

Lees meer
Henk Smeets - HP groep

Ik kan lezen en schrijven met Rapasso. De prijs is adequaat. Rapasso is gemakkelijk en zeer prettig. Er zitten geen onnodige toeters en bellen op die alleen maar verwarren. Het is modern en gebruiksvriendelijk. Ik bespaar er tijd mee. Wij doen niks meer op papier. Het is heel gemakkelijk om te uploaden. We kunnen altijd en overal bij de dossiers. We werken er iedere dag mee. En als er iets mee is, bellen we en dan is het binnen een half uur opgelost. Ik ben zeer tevreden.

Lees meer
Mark van de Weijer - Werkmotief

Eerst gebruikten we een systeem waarbij het format niet fijn was. We moesten veel dingen steeds opnieuw invoeren. En de cliënt kon er niet in. Met Rapasso staat alle informatie bij elkaar. Onze cliënten zijn actiever en zetten zelf berichten en bestanden in het systeem. Tijdens het gesprek met de cliënt pak ik rapportages etc. er vaak bij en bespreken we die. Daarnaast leren de cliënten door het downloaden en uploaden meteen al online solliciteren. Rapasso is altijd en overal bereikbaar. We hebben nog nooit meegemaakt dat het niet werkte. Het bespaart ons tijd. Ik werk dagelijks met Rapasso en vind het heel prettig werken.

Lees meer
Willen Waasdorp - Accessio

Wij zetten Rapasso in bij al onze trajecten naar werk. De toegevoegde waarde van Rapasso komt echt tot zijn recht bij spoor 2 trajecten. De effectiviteit doch eenvoud in gebruik komt naar voren in elk traject. Het is grafisch heel sterk, gebruiksvriendelijk en intuïtief. Daarnaast is Rapasso voor ons op maat gemaakt om voor inburgeringstrajecten te kunnen gebruiken. Het systeem werkt goed en voldoet aan wat we nodig hebben. Ik heb nooit echte problemen gehad en de mensen bij Rapasso zijn benaderbaar en reageren altijd.

Lees meer
Els van der Velden - Cactus

Ik werk met grote tevredenheid met het cliëntvolgsysteem van Rapasso. Ik gebruik het systeem voor het studiebegeleiding centrum. Ik kan er alle gegevens in kwijt en het is een ideaal systeem om met de ouders te communiceren. Ik deel de verslagen met de ouders. De ouders van de leerlingen kunnen reageren op het verslag. Op die manier zijn de lijnen kort. Daarnaast is het systeem makkelijk in gebruik. Ook mijn medewerkers kan ik toegang geven tot bepaalde files. Hierdoor werk ik nog efficiënter en is de verslaglegging ‘up to date’. Rapasso is een transparant systeem en gemakkelijk in gebruik. Het is een goed systeem om te gebruiken in de communicatie met je cliënt. En door de documentatie zie je vooruitgang in het traject. Zeker een aanrader.

Lees meer
Alexander van Eijck - Compact group

Rapasso is erg gebruikersvriendelijk en werkt met een overzichtelijk menu. Met Rapasso werken neemt voor mij, en dus het bedrijf, veel uit handen. Voorheen werden planning, taken en werkzaamheden handmatig bijgehouden in spreadsheets. Door het werken met Rapasso bespaart dit ongeveer 8 uur aan tijd per week. Het is erg eenvoudig om documentatie te uploaden, notities achter te laten en email te koppelen aan Rapasso. Hierdoor bouw je snel een dossier op waarin alle handelingen en acties geregistreerd staan. Indien er updates plaatsvinden, merk je daar als gebruiker niets van. Ik kan Rapasso zeker aanbevelen als cliëntvolgsysteem.

Lees meer
Esther Esselbrugge - Impuls

Ik ging bijna fouten maken. Met wie heb ik wat besproken? Waar zit ik in het traject? Dat was voor mij de aanleiding om naar Rapasso over te stappen. Met Rapasso kan ik allerlei verschillende communicatie koppelen en dat wordt voor een groot deel automatisch gearchiveerd. Rapasso geeft rust. Het is heel fijn. Per week bespaar ik zo’n 4,5 uur. Dat zit hem vooral in de voorbereiding. Het gaat veel sneller. In één opslag zie ik alles. “Vanmorgen was er een klant een half uur te vroeg. Nu was ik binnen een paar minuten klaar omdat ik alles in één opslag zie’’. Voorheen was ik een half uur kwijt om in alle emails en documenten de informatie te zoeken en te bekijken.

Lees meer
Thomas van der Brug - Van Z naar A

Wij zochten naar een systeem dat aan drie eisen moest voldoen: webbased, zowel mobiel als via PC te gebruiken en goede ondersteuning voor blik op werk trajecten. Daar hebben we Rapasso voor gevonden. Rapasso bespaart ons tijd, het is heel gebruiksvriendelijk, alles staat in één systeem. Via tekst to speech op mijn telefoon kan ik heel handig verslagen inspreken en direct opslaan in Rapasso. De veiligheid is ook goed. We hebben een enthousiaste hacker naar laten kijken en die kreeg het niet gehackt. De lijnen met Rapasso zijn bij heel kort. Je wordt altijd snel geholpen. Het is altijd beschikbaar en het risico dat er iets verdwenen is, is heel klein. Ook onze cliënten kunnen gemakkelijk met Rapasso werken. Het spreekt voor zich. Wij zouden Rapasso zeker aanbevelen en geven het een 9.

Lees meer
Arlette Schipper - Oudstanding

Wij waren op zoek naar een cliëntvolgsysteem en hebben voor Rapasso gekozen. Dat is heerlijk. Alles in één systeem, met één druk op de knop weet je alles. De informatie per cliënt is volledig. De kwaliteit gaat omhoog. Daarnaast zijn zaken gemakkelijk terug te vinden. Het werkt vele malen beter dan ons vorige systeem. Met Rapasso klopt het proces. Het is overzichtelijk, helder en heel gebruiksvriendelijk. Het systeem werkt en staat.

Lees meer
Jacqueline van Zuiden - LUMC

Rapasso geeft rust in je hoofd. Het biedt een volledig werkdossier van de klant. De manier van samenwerken met Rapasso is heel prettig. Het systeem wat we hadden was verouderd en daar moest je echt mee leren werken. We zochten een systeem dat webbased is en interactie met betrokkenen mogelijk maakt. Rapasso heeft een dashboard (voor P&O) en een cliëntenportaal. Daarnaast is het heel gebruiksvriendelijk en uploaden van documenten is eenvoudig. De efficiency en continuïteit van onze dienstverlening is door het gebruik van Rapasso omhoog gegaan.

Lees meer
Alexander Steegh - DMW Groep

De Mens Werkt Groep zocht voor haar arbeidsmarketing en outplacement projecten een instrument die rapportage gemakkelijk maakt. Hierbij zijn drie punten voor ons van belang: goede manier van verslaglegging, onderlinge uitwisselbaarheid tussen coaches en rapportage naar opdrachtgevers. Rapasso voldoet hier aan. Het is aantrekkelijk, gebruiksvriendelijk en kleurrijk; het cliëntvolgsysteem van Rapasso nodigt uit tot het rapporteren. Wij geven het Rapasso systeem een 9,5.

Lees meer
Wibo Langeveld - Stuim

Wij wilde een tailermade cliëntvolgsysteem, dossiervorming en meer structuur. Hiervoor zijn bij Rapasso uitgekomen. We hebben nu meer structuur en de opdrachten zijn beter te volgen. Het systeem is heel betrouwbaar. De helpdesk is heel goed. De snelheid en performance zijn prima. Het werkt gewoon goed. Doordat we met Rapasso zijn gaan werken is de kwaliteit van onze dienstverlening verbeterd. Het bevordert namelijk de professionaliteit als coach. De coachee ervaren dat het om hen gaat.

Lees meer
Rosalyn Reus - IDEO

We zijn op zoek gegaan naar systeem om te ontlasten bij loopbaanbegeleiding en spoor 2​-​trajecten. En wat daarnaast een toegevoegde waarde biedt voor de personen die wij begeleiden. Daarmee zijn wij uitgekomen bij Rapasso. Rapasso maakt ​trajecten en re-integratie-inspanningen overzichtelijk. Daarnaast is het gemakkelijk om de eigen registratie bij te houden. Het is gebruiksvriendelijk, snel en overzichtelijk. Als we terug zouden gaan naar de oude situatie dan zouden we meer administratieve rompslomp hebben​ en onze medewerkers en klanten minder overzicht en direct beschikbare tools kunnen bieden. Ook de uitstraling van Rapasso is goed​: professioneel dat ons eigen bedrijfslogo ​verwerkt is in de cliëntportals.

Lees meer
Begeleiding op maat

Waarom is voortgangsbewaking belangrijk?

Voor de beste begeleiding voor jouw cliënten is het belangrijk dat je grip hebt op de voortgang. Zo kan je als professional een begeleiding op maat garanderen.

Voortgangsbewaking met een cliëntvolgsysteem
Rapporteer op voortgang

Sturen en rapporteren op actuele cijfers in een handomdraai

Met de uitgebreide rapportage mogelijkheden rapporteer je naar opdrachtgevers met één druk op de knop en kun je 24/7 een vinger aan de pols houden.

Rapporteren binnen een cliëntvolgsysteem

Een clientvolgsysteem als all-in-one oplossing

Een clientvolgsysteem fungeert als een all-in-one oplossing voor organisaties die streven naar gestroomlijnde voortgangsbewaking. Dit systeem integreert verschillende functionaliteiten, waaronder het vastleggen van cliëntgegevens, het bijhouden van afspraken, het registreren van behaalde mijlpalen en het genereren van rapportages. Door deze gegevens op één centrale plek te verzamelen, vergemakkelijkt een clientvolgsysteem effectieve communicatie tussen betrokken partijen, verhoogt het de efficiëntie van processen en draagt het bij aan het behalen van positieve uitkomsten voor de cliënten.

Meer over trajectvoortgang
Rapasso maakt jouw werk gemakkelijker

Gebruiksgemak staat op nummer één

Rapasso is geen keurslijf voor professionals om anderen te voorzien van informatie. De essentie van Rapasso is het optimaliseren van cliëntbegeleiding. Vanuit dit perspectief is ook het verzamelen van belangrijke meetinformatie opgezet. Terwijl Rapasso de professional helpt in de uitvoering van trajecten, helpt de professional om stap voor stap stuurinformatie te verzamelen die nodig is voor het genereren van managementinformatie. Het gaat bijna allemaal vanzelf!

Blij met Rapasso

Onze vraag was simpel: wij wilden een gestandaardiseerd systeem voor ons niet zo standaard dienstverlening. Voor ons een groot project waar veel bij kwam kijken, maar de medewerkers van Rapasso wisten en weten nog steeds slim om te gaan met wat wij van het systeem vragen.

Rapasso denkt graag met ons mee en komt met praktische oplossingen die binnen de mogelijkheden van het systeem vallen.

Nu is het aan ons om vertrouwd te worden met dit systeem, maar dat zullen wij binnen de kortste keren meester gaan worden!

Erik, Rotterdam

Rapasso is voor mij een overzichtelijk, gebruikersvriendelijk programma waarin ik de voortgang van onze cliëntdossiers makkelijk kan volgen en de afspraken en documenten kan archiveren zodat er een compleet dossier aanwezig is.

Het cliëntportal is een pluspunt van dit programma. Makkelijke en snelle communicatie tussen de coach en de cliënt. Dit bevordert de samenwerking in het traject.

Ingrid, Rotterdam

Sinds jaren gebruik ik met groot plezier Rapasso. Ondertussen bij mijn opdrachtgevers en ook voor mijn eigen bedrijf. De service is snel en ik heb meegemaakt dat Rapasso in korte jaren flink gegroeid is. Ze zijn helemaal up to date en volgen strak de richtlijnen van AVG. Zo kan ik Rapasso met een vertrouwd gevoel overbrengen naar mijn opdrachtgevers.

Monique, Werkendam

Het Systeem werkt erg prettig. Zowel voor re-integratieadviseurs als voor het management. Qua implementatie hebben wij intern de tijd die dit kost erg onderschat en hadden hier wel meer begeleiding/voorlichting in willen hebben. De communicatie vanuit de helpdesk van Rapasso wordt soms als kortaf ervaren.

Marije, Leeuwarden

Altijd meedenkend en hulpvaardige medewerkers

Ingrid, Deventer

We hebben de implementatie van Rapasso als zeer prettig ervaren.
Vanaf de offertefase zijn we steeds vakkundig te woord gestaan. Tijdens de implementatie maakte men een goede vertaling van onze wensen naar praktische toepassing in het systeem.
Voor individuele reïntegratietrajecten is het systeem 100 procent passend gemaakt voor onze processen waarbij we onze eigen procedures minimaal hebben moeten aanpassen.

Wanneer er een uitbreiding met groepsfunctionaliteit komt zal het systeem helemaal aan onze wensen voldoen.

Tom, Delft

stat

8 beoordelingen in de laatste 12 maanden 100% beveelt ons aan

Alle reviews voor Rapasso
logo

Grip op alle trajecten

Rapasso biedt veel mogelijkheden om werkprocessen in te richten voor een of meerdere soorten trajecten. Per traject heb je de beschikking over jouw eigen ingerichte voortgangsmonitor die stap voor stap alle informatievelden voorbij laat komen die je op voorhand hebt ingegeven. Optimale grip op dienstverlening en controle voor de uitvoerend professional. Een win-winsituatie dus!

De managementinformatie resulteert in overzichtelijke grafieken die inzicht geven in budgetten, doorlooptijden, resultaten, trends, caseload, klanten ingezette producten en diensten.

Wat kun je bereiken met voortgangsbewaking binnen processen?

Grip

Met voortgangsbewaking zorg je voor grip op de trajecten die je uitvoert. Zo weet je precies welke acties je wanneer moet uitvoeren.

Inzicht

Voortgangsbewaking zorgt voor inzicht op trajecten bij zowel de loopbaanprofessionals als bij cliënten en opdrachtgevers.

Uitzicht

Door een goede voortgangsbewaking weet je waar cliënten aan toe zijn en bied je een stip op de horizon.

Grip

Met voortgangsbewaking zorg je voor grip op de trajecten die je uitvoert. Zo weet je precies welke acties je wanneer moet uitvoeren.

Inzicht

Voortgangsbewaking zorgt voor inzicht op trajecten bij zowel de loopbaanprofessionals als bij cliënten en opdrachtgevers.

Uitzicht

Door een goede voortgangsbewaking weet je waar cliënten aan toe zijn en bied je een stip op de horizon.

Handige oplossingen

Cliëntdossier

Alle belangrijke informatie bij elkaar in één cliëntdossier voor een duidelijk overzicht van alle documenten, afspraken, communicatie en openstaande acties.

Meer over deze oplossing

Trajectvoortgang

Verzamel stap voor stap en gestructureerd alle relevante informatie over het traject.

– Rapasso sluit naadloos aan op jouw werkprocessen

– Informatie wordt gestructureerd verzameld

– Alle informatie is meetbaar en rapporteerbaar

Meer over deze oplossing

Aanmeldformulier

Met Rapasso geef je opdrachtgevers de mogelijkheid om veilig nieuwe cliënten aan te melden. Geen onnodige e-mails meer met gevoelige informatie. Je bepaalt zelf welke informatie je uitvraagt met het aanmeldformulier en welke documenten daarbij kunnen worden geüpload.

Meer over deze oplossing
Handige oplossingen
  • Cliëntdossier
  • Trajectvoortgang
  • Aanmeldformulier

Cliëntdossier

Alle belangrijke informatie bij elkaar in één cliëntdossier voor een duidelijk overzicht van alle documenten, afspraken, communicatie en openstaande acties.

Meer over deze oplossing

Trajectvoortgang

Verzamel stap voor stap en gestructureerd alle relevante informatie over het traject.

– Rapasso sluit naadloos aan op jouw werkprocessen

– Informatie wordt gestructureerd verzameld

– Alle informatie is meetbaar en rapporteerbaar

Meer over deze oplossing

Aanmeldformulier

Met Rapasso geef je opdrachtgevers de mogelijkheid om veilig nieuwe cliënten aan te melden. Geen onnodige e-mails meer met gevoelige informatie. Je bepaalt zelf welke informatie je uitvraagt met het aanmeldformulier en welke documenten daarbij kunnen worden geüpload.

Meer over deze oplossing
Benieuwd naar de mogelijkheden?

Vraag een online demo aan!

Demo form korte versie

"*" indicates required fields

Vul hieronder je gegevens in

En ontvang de online demo!