Interactief samenwerken met cliënten
Goede begeleiding die altijd persoonlijk en op maat is. Dat zorgt voor succesvolle re-integratie-, outplacement- en loopbaantrajecten. Interactief samenwerken met cliënten is tegenwoordig niet alleen nuttig maar steeds vaker wenselijk. Fijn communiceren en samenwerken met cliënten. Wil jij dat ook? Denk dan aan de onderstaande punten bij je zoektocht naar een cliëntvolgsysteem.
1. Berichten uitwisselen tussen cliënt en professional
Een van de belangrijkste interactiemogelijkheden is het uitwisselen van berichten. Er zijn verschillende platformen waar je contact kan hebben met een cliënt, zoals WhatsApp, e-mail en Teams. Wanneer je berichten kan uitwisselen binnen een cliëntvolgsysteem heb je de andere platformen niet meer nodig. Dat is wel zo gemakkelijk, want de berichten zitten dan ook in het dossier.
2. Opdrachten en oefeningen
Tijdens het begeleiden maakt een cliënt opdrachten en oefeningen. In een cliëntportaal is het gemakkelijk om deze opdrachten klaar te zetten. Zo heeft de cliënt in één overzicht welke taken hij of zij moet uitvoeren en weet de professional wat de situatie hiervan is en wanneer de taken zijn voltooit.
3. Opbouwen van een cv
Door alle gegevens in te voeren binnen een cliëntvolgsysteem, kan er binnen het systeem een cv worden aangemaakt. Dit is eenvoudig doordat er al een opzet voor de cliënt klaar staat. Door alle gegevens in te vullen die relevant zijn voor een cv, download een cliënt daaruit een opgemaakt cv.
4. Mediatheek voor cliënten
Beschik je over documenten, filmpjes of andere content die van belang zijn voor cliënten of kom je interessante artikelen tegen die je graag wilt delen? Wanneer een cliëntvolgsysteem beschikt over een mediatheek is het gemakkelijk om deze content te delen met cliënten.
5. Koppeling met loopbaaninstrumenten
Loopbaanbureaus maken vaak gebruik van verschillende loopbaaninstrumenten, zoals:
- Jobport
- IXLY
- Gezondeboel
Wanneer je deze kunt koppelen maak je het voor jezelf en de cliënt een stuk gemakkelijker.
E-book: Hoe selecteer je het beste cliëntvolgsysteem?
Interactief samenwerken met cliënten is belangrijk. Er zijn mogelijkheden die deze samenwerking gemakkelijker maakt, maar dit is maar één onderdeel van een cliëntvolgsysteem. Wij hebben een e-book ontwikkeld waarmee jij jouw ultieme checklist maakt om voor jou het beste cliëntvolgsysteem te kiezen. Een cliëntvolgsysteem kiezen dat past bij jou manier van werken? Dan is het belangrijk om op een aantal zaken te letten. Deze lees je in dit e-book.
Welk cliëntvolgsysteem past bij jouw organisatie?
Na veel implementaties weten wij inmiddels als geen ander wat de belangrijke zaken zijn om een cliëntvolgsysteem te selecteren dat écht in jouw voordeel werkt. Deze ervaringen zijn uitgewerkt in dit handige e-book.
Meer weten over Rapasso?
Vraag een vrijblijvende demo aan en zie wat Rapasso voor je kan betekenen.
Wij scoren een 9.4 op klanttevredenheid – 100% beveelt ons aan