Digitale vragenlijsten in Rapasso; één van de wensen die vanuit onze opdrachtgevers naar voren kwam. En Rapasso zal Rapasso niet zijn, als wij deze wens niet zouden realiseren. Twee van onze opdrachtgevers, Loper en Verbanen, hadden waardevolle ideeën over deze mogelijkheid en waren bereid deze met ons te delen. Ideeën waar we natuurlijk graag naar luisterden! Het resultaat? Digitale vragenlijsten die iedereen op maat kan maken!
Rapasso-afstudeerder Wietse nam de uitdaging aan en ging met Loper en Verbanen om tafel. Er werd gekeken naar de ideale digitale vragenlijst en de beste integratiemogelijkheden. Wietse nam zijn taak als een echte professional op zich en verwerkte alle wensen en feedback tot dé digitale vragenlijst. Loper en Verbanen waren dan ook positief verrast door de aanpassingen die Wietse heeft doorgevoerd. Voor hen betekenen de vragenlijsten een enorme vereenvoudiging en tijdsbesparing. Loper zegt dan ook: “Alles wat we voor ogen hadden zit in de lijsten. En dat biedt mogelijkheden voor de toekomst!” En wat een opluchting dat ze nu geen risico meer lopen op fouten bij het overtypen van gegevens!
De behoefte van de opdrachtgevers bleek precies overeen te komen met waar wij bij Rapasso goed in zijn: gemak en veiligheid. Waar de oude manier van vragen uitzetten veel kostbare tijd in beslag nam, moest de digitale vragenlijst deze tijd juist besparen. En daar zijn we volgens Loper zeker in geslaagd.
“De vragenlijsten zijn ontzettend handig. Alles staat direct in het dossier. Tegelijkertijd maken cliënten al kennis met het Rapasso cliëntenportaal. En dat is fijn, omdat deze later in het traject natuurlijk ook nog veel gebruikt wordt.”
Voor Verbanen lag de focus met name op het stukje veiligheid. Op het moment dat er veel gezondheidsvragenlijsten worden gebruikt, wordt er immers gewerkt met veel gevoelige informatie. En die informatie mag natuurlijk niet zomaar door alle Rapasso-gebruikers binnen de organisatie in te zien zijn. Ook voor het beschermen van de medische gegevens werd daarom iets bedacht! Een oplossing waar Verbanen blij mee is:
“Rollen kunnen worden aangepast, zodat de vragenlijsten bijvoorbeeld specifiek aan de accounts van bedrijfsartsen kunnen worden toegekend. De manier waarop het is vormgegeven is vriendelijk en overzichtelijk in gebruik. Daarnaast is de uitleg om het in te bouwen ook nog eens uitstekend!”
Iedereen die ons een beetje kent, weet dat we als Rapasso nooit stilstaan. We zijn dus ook zeker bezig met de ‘next level’ vragenlijst. Waar de digitale vragenlijst nu alleen nog voor cliënten wordt gebruikt, kan dit in de toekomst mogelijk ook door opdrachtgevers worden gedaan. Ideeën van onze opdrachtgevers worden hier natuurlijk in meegenomen! Zo ziet Loper het wel zitten om de vragenlijst ook voor huiswerkopdrachten te gaan gebruiken, zodat alles écht op één plek verzameld kan worden. Maar ook Verbanen ziet mogelijkheden, in de vorm van vragenlijsten voor opdrachtgevers:
“Het idee om vragenlijsten in te gaan zetten voor opdrachtgevers? Dan heb je echt goud in handen denk ik. Je kunt het werk vanuit administratie dan overlaten aan de werkgever zelf. Met zo’n vragenlijst kun je alles klaarzetten en kunnen ze zelf de informatie invullen, zonder dat je daar extra werk van hebt!”
Als Rapasso zijn we ontzettend trots op wat we hebben bereikt en werken we hard aan de toekomst. We willen onze klanten bedanken voor hun input, feedback en mooie woorden. Bedankt!
Ook benieuwd naar de mogelijkheden van onze Rapasso vragenlijsten voor jouw organisatie? We laten je graag zien wat er allemaal kan!
Jouw gegevens, jouw inzichten! Heb je behoefte aan duidelijke en overzichtelijke managementinformatie om inzicht te krijgen in bedrijf prestaties? Met Rapasso en een business intelligence (BI) tool krijg je precies die inzichten die je nodig hebt, snel en eenvoudig! Wat is een BI-tool en wat heb je daaraan? Een BI-tool is een slim hulpmiddel dat […]
Om iemand succesvol te laten terugkeren in de arbeidsmarkt heb je een passend plan nodig. Dit plan bestaat uit verschillende re-integratieactiviteiten die voor een soepelere overgang terug naar het werkveld zorgen. We vertellen je daarom graag wat meer over re-integratie activiteiten en de manier waarop deze terugkomen in het plan van aanpak. Wat zijn re-integratie […]
Talent binnenhalen, ontwikkelen en binden: Als je doet wat je altijd deed, krijg je wat je altijd kreeg. Waar de banen voor het oprapen liggen, maar de medewerkers niet, wordt het meer dan ooit tijd om de focus te leggen op intern talent. Talentmanagement is dan ook helemaal hot & happening. Onder talentmanagement verstaan we […]